Dnes vám ukážeme webové stránky Domova Alfreda Skeneho v Pavlovicích u Přerova. Je to domov, jehož paní ředitelka věděla jasně co chce, a i díky tomu byla vzájemná spolupráce zajímavější a výsledek hodnotnější.
K webům pro sociální služby přistupujeme trochu jinak než k našim ostatním zakázkám. Není u nich tak důležitý marketing, ale měly by být hlavně přehledné, s jasně dohledatelnými informacemi, jednoduchou navigací a přehledným rozlišením jednotlivých služeb.
Hlavní strana - přehlednost především
V praxi se často setkáváme s hlavní stranou přeplněnou všemi možnými i nemožnými informacemi. Stránka postupně bobtná s přibývajícími požadavky na doplnění až v určitý moment začne připomínat změť všemožných nadpisů, které se díky vytučnění a různým barvám perou o pozornost návštěvníka. My jsme si řekli, že to chceme dělat jinak.
Hlavní strana webových stránek by měla být především přehledná a jasná. Měla by návštěvníky webu navést do jeho dalších částí a to tak, aby našli přesně to co hledají. U webovek z naší dílny najdete nejčastěji velkou fotografii budovy, zřizovatele, zřejmý kontakt vpravo nahoře a také naší interaktivní virtuální prohlídku.
O něco níže najde návštěvník jakou službu domov nabízí a přehled těch nejdůležitějších oznámení. Z našich průzkumů vyplývá, že stránky služeb, důležitých oznámení a dokumentů bývají těmi nejnavštěvovanějšími. Proto jim přisuzujeme prioritu a prokliky na ně dáváme do horních částí hlavní stránky.
Informujte o životě v domově!
Čím by měl web sociálních služeb vynikat, jsou především proběhlé a připravované akce domova nejen pro veřejnost, ale hlavně pro vaše klienty. Veřejnost i rodiny vašich klientů si tak může udělat jasnější představu o životě domova a na co se klienti mohou těšit. Zároveň to může hrát i roli při oslovování uchazečů o práci v domově. Podstatné ale je do této sekce nevkládat důležitá oznámení (jako jsou zákazy parkování, pokyny pro návštěvy atp.), která by měla mít svoje vlastní místo na hlavní straně i vlastní stránku. Akce na hlavní stranu by se měly propisovat automaticky - a to 3-4 nejnovější a nejblíže současnému datu. Také by měly mizet z budoucích, pokud již proběhly. Touto automatizací šetříte čas svých pracovníků. V našem systému Domovy Online se můžete setkat i se štítkováním podle služeb a archivem událostí, kde lze filtrovat podle služby, roku a měsíce konání akce. V neposlední řadě je důležité pro akce vybrat dobrý náhledový obrázek. Našim klientům zpřístupňujeme databázi obrázků, které pak mohou libovolně využívat.
Jak představit zařízení veřejnosti? Interaktivní virtuální prohlídkou!
Naše tvorba se neomezuje jen na webdesign. Umíme také skvělé virtuální prohlídky, které webovky od nás krásně doplňují. Umožňují nám představit v té nejlepší možné formě celé zařízení a zbytek energie věnovat hlavně přehlednosti a funkčnosti celých stránek.
Virtuální prohlídky od nás nejsou jen změtí nezajímavých prázdných chodeb. Obsahují mluvený komentář, popisky, bubliny a kromě normálních panoramatických fotek i letecké pohledy z dronu.
Domovy s historií
Některé domovy mají bohatou historii. Často sídlí v starém zámku či jiných objektech, které stojí klidně i několik století. Pro takové případy máme připravenou časovou osu, na které se dá snadno ukázat jakýkoliv význačný rok.
Dokumenty - přehledně a jasně
Stránka s dokumenty vychází z našich průzkumů jako jedna z nejvytíženějších. Je to logické - zájemci zde hledají žádosti o přijetí, výroční zprávy, návštěvní řády a spoustu dalších důležitých dokumentů. Taková stránka by tedy měla být hlavně přehledná, s dokumenty jasně seřazenými a připravenými ke stáhnutí.
Nabízené služby
Stránky o službě mohou být informačně hutné, tím spíše by ale měly být všechny kusy informací podané zřetelně. K tomu nám slouží ikony, které jasně oddělují určité skupiny informací. Ať už se jedná o to, jakou má služba kapacitu, cílovou skupinu, a nebo jak funguje, na našich webech to vždy najdete na první dobrou.
Kontakty
Pro nové klienty může být nástup do domova stresující záležitost. Proto velice uvítají, když si mohou jména zaměstnanců spojit s vlídným obličejem. Ve Virtual Visit fotíme i portréty přesně pro potřeby stránky s kontakty. Uznejte sami, že obličeje živých lidí z masa a kostí působí lépe než jen počítačové avatary nebo prosté tabulky.
Provázanost webu
Dnes již samozřejmostí je provázanost jednotlivých stránek. Návštěvníka tak jednotlivé stránky plynule provázejí skrz celý web. Díky tomu nenarazí na to samé a dostane tak přesně ty informace, které ho zajímají. Například pokud si někdo prohlíží stránku o službě, pravděpodobně ho bude zajímat, kolik taková služba stojí a jaké jsou v domově další možnosti vyžití.
Moderní webové stránky - méně starostí
To je tedy naše vize pro webovky domovů sociálních služeb. Jednoduché, přehledné, moderní. S komplexním, ale ne komplikovaným redakčním systémem, který za chvilku pochopí každý. Web, který pracuje pro vás, návštěvníci na něm najdou všechny informace a domovy tak mohou dát více času péči o své klienty.
My tím našim klientům šetříme čas, nervy a peníze spojené s údržbou, většinu úkonů si totiž zvládají klienti řešit sami. Zároveň na webové stránky aplikujeme stejná pravidla jako na naše ostatní weby - celý web musí zároveň splňovat jasně daná pravidla přístupnosti dle WCAG 2.1, být plně responzivní a splňovat další pravidla dobré praxe webdesignu.
Objednejte si zbrusu nový web od nás