Jak psát o Vašem Domově

Jaký typ obsahu zvolit u psaní článků na webu Vašeho domova?

Tvorba obsahu na web má jiné postupy a zákonitosti, než známe z tištěných médií, knih a písemných dokumentů všeho druhu. V porovnání se čtenáři uvedených médií je důvodem jiné chování uživatelů webu, které si rozebereme dále v textu.

Co všechno je webový obsah

  • texty
  • tabulky a grafy
  • fotky
  • videa

Webový obsah by měl být originální.

Pokud chcete přebírat jakýkoli obsah z cizího webu, měli byste uvést zdroj - např. při přebírání fotek nebo citací. V případě používání fotek zaměstnanců nebo klientů domova na webových stránkách, byste v rámci požadavků GDPR (platných od 25.5.2018) měli mít jejich souhlas.

Pro koho obsah tvoříte

Než se pustíte do psaní, měli byste vědět, kdo je cílová skupina, pro kterou budete obsah tvořit. Většina webů má více typů uživatelů, kteří na ně přichází a něco hledají. V případě domova identifikujeme min. 2 cílové skupiny. Jejich potřebám a znalostem oboru přizpůsobte styl a tón textů:

  1. Žadatelé, jejich zástupci a rodinní příslušníci = laici
    Pište běžným jazykem, nepoužívejte cizí slova a odborné výrazy (např. fakultativní). Pokud chcete pracovat se zkratkami, na začátku každého textu (webové stránky) je vysvětlete -> Odbor zdravotnictví, sociální péče a prevence (odbor ZSP).
    Na základě těchto textů by měl být každý schopen okamžitě pochopit, jaké služby nabízíte, komu jsou určeny a jak o ně může požádat.
  2. Zaměstnanci domova, zřizovatel = odborníci
    V textech určeným vašim kolegům, nadřízeným nebo potenciálním novým zaměstnancům buďte dle potřeby věcní a odborní. V tomto případě doporučení z bodu 1 neplatí. Text by mě být v každém případě srozumitelný, čitelný a přehledný.

 

Poslat nezávaznou poptávku

Toto pole je povinné
Chápeme, že nemáte čas na emaily. Proto se Vám ozveme telefonicky.
Toto pole je povinné
Zásady ochrany a zpracování osobních údajů