Proč fundraising není jen žádání o peníze (4/6)

Tentokrát vám přinášíme článek, ve kterém se na fundraising díváme z trochu jiného úhlu. Doufáme, že vám i tento méně obvyklý pohled na věc pomůže při vašich fundraisingových aktivitách.

Každý dobrý fundraiser ví, že žádání o peníze je pouze zlomkem jeho práce. Hlavní je totiž to, co se děje předtím a potom.

Komunikujte s donory

Snažte se porozumět pohledu donorů – za dárcovstvím se může ukrývat naděje (někomu pomoci), důvěra (že přispívají na dobrou věc), dobročinnost, čistá filantropie, sociální uznání, ale i osobní motivace. Snažte se své donory lépe poznat – mluvte s nimi, stavte na tom, co se o nich dozvíte, vybudujte si s nimi určitý vztah, dejte jim okusit pocit, že jsou do něčeho zapojeni. Každá komunikace by měla v donorech vyvolat dobrý pocit z toho, že něčemu pomohli, že i díky nim jste dosáhli určitého cíle. Pak spíše budou s poskytováním příspěvků pokračovat dlouhodobě, a to dobrovolně, nikoli z pocitu, že je na ně vyvíjen tlak. Když vaše donory lépe poznáte, umožní vám to také žádosti o příspěvek (či jinou pomoc) lépe personalizovat. Pokuste se vytvořit si síť donorů. Děkujte!

Obraťte svůj přístup

Nevycházejte pouze z toho, že děláte dobrou věc a potřebujete peníze. Zkuste k celé situaci pro změnu přistoupit tak, že jste identifikovali určitou potřebu (problém, který je třeba vyřešit – např. nedostatek financí na rekonstrukci vašeho zařízení) a v návaznosti na identifikaci tohoto problému se snažíte najít lidi, kteří tento problém chtějí pomoci vyřešit. Tím, že tyto dva prvky propojíte (dáte dohromady), dojde k vyřešení problému.

Učte (se)

Nebojte se využívat nabídky různých kurzů, vzdělávat se čtením knih na téma fundraisingu… Protože proč byste měli zbytečně dělat stejné chyby, které už udělal někdo před vámi?

Zároveň své znalosti a zkušenosti předávejte dobrovolníkům nebo zaměstnancům – prostě všem, které při svých fundraisingových aktivitách využíváte. Lépe informovaní fundraiseři budou úspěšnější.

Sbírejte příběhy

K demonstraci práce vaší organizace není lepší způsob, než sbírat příběhy vašich zaměstnanců. Naslouchejte proto vašim zaměstnancům, co se jim při každodenní práci přihodí, co se stalo zajímavého, co jim přivodilo dobrý pocit. Právě nějaký takový příběh může veřejnosti ukázat, co skutečně děláte, proč jste potřební, a přesvědčit je o tom, že si vaše činnost zasluhuje podporu.

 ...a nežádejte nutně jen o peníze :-)

Jde to totiž opravdu i jinak. Můžete žádat třeba trochu dobrovolnického času. Mnoho lidí rádo vykoná dobrý skutek, a požadavek na “darovanou” práci je pro mnohé schůdnější než požadavek na finanční částku. Jen se zkuste zeptat, a budete překvapeni, kolik se najde lidí, kteří jsou ochotni pro dobrý cíl darovat den života. Přesvědčit se můžete zde:

https://master--domov-bez-zamku.netlify.app/blog/jak-se-stavi-web/

zdroje:

http://www.nicm.cz/files/fundraisingNIDM.pdf

https://101fundraising.org/2019/07/why-fundraising-is-all-about-asking-for-money/

https://101fundraising.org/2017/04/fundraising-people-wrong-heres/

https://master--domov-bez-zamku.netlify.app/blog/jak-se-stavi-web/

Poslat nezávaznou poptávku

Toto pole je povinné
Chápeme, že nemáte čas na emaily. Proto se Vám ozveme telefonicky.
Toto pole je povinné
Zásady ochrany a zpracování osobních údajů

Poslední příspěvek z našeho seriálu PR & Fundraising

×
15 kroků k psaní přesvědčivějších textů (5/6)
Ono v předchozích dílech zmiňované „umění požádat“ je skutečně alfou a omegou fundraisingu. Jinými slovy, psaní kvalitních fundraisingových textů (ať už jde o emaily, texty na web, pozvánky nebo jiné) je předpokladem pro váš úspěch při shromažďování zdrojů na potřeby vaší organizace. Jak tedy psát lépe?